کرم مو چیست

اگر به شما گفته شود که یک محصول می تواند موی سر شما را نرم کند، به حالت دادن موهای شما کمک کند و همچنین بدون اینکه موهایتان چرب به نظر برسد، آنها را تغذیه می کند، کدام محصول در ذهن تان نقش می بندد؟ بله، کرم مو. کرم مو مزایای فوق العاده ای برای بافت مو دارد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این که کرم مو چیست، به مطالعه این مطلب ادامه دهید.

کرم مو برای چیست؟

درست مانند بدن ما، موهای ما نیز نیاز به تغذیه دارند. روغن ‌ها می‌ توانند تغذیه کننده خوبی برای موها باشند، اما باعث چسبندگی مو می ‌شوند. کرم مو نه تنها نیازهای حالت دهندگی را برآورده می کند، بلکه برای سلامت موها نیز بسیار موثر است.

ترکیبات طبیعی کرم مو مانند روغن رزماری، شاهدانه، روغن نعناع و روغن بادام به موهای شما درخشندگی و تغذیه می بخشند، در حالی که با آسیب های ناشی از آلودگی هوا و مواد مضر، اشعه ماوراء بنفش و کثیفی مقابله می کنند.

افراد در گذشته از ژل مو برای حالت دادن به موهای خود استفاده می ‌کردند که انصافا هم جلا و درخشندگی زیادی به موها می داد. ظاهر خوبی هم داشت اما احساس سنگینی و چربی دست می داد. کرم موی امروزی جلوه طبیعی تری به موها می دهد. بخصوص برای موهای کدر، استفاده از کرم مو ظاهری آراسته و بدون دردسر به آن می دهد.

کرم مو برای چیست؟

کرم مو که معمولاً به عنوان کرم حالت دهنده نیز نامیده می شود، به موهای زبر درخشندگی طبیعی می بخشد. موهای وز را صاف می کند و به خوبی آنها را نگه می دارد تا ریزش نکنند. به عبارت ساده، موخوره و فرسودگی را بدون سنگین کردن آنها از بین می برد.

با این حال، نگهداری و تثبیت برخی از مدل موهای پیچیده و سنگین با استفاده از این نوع کرم ها امکان پذیر نیست. بلکه نیاز به موم چسبناک تری دارد که معمولا در ژل های حالت دهنده یافت می شود.

کرم برای مدل موهای معمولی و طبیعی است که در عین حال مغذی کننده نیز می باشد. کرم‌ های مو مانند موم جامد یا مانند ژل چسبناک نیستند، آنها کرم‌ های غلیظی هستند که برای انواع موها کار می ‌کنند. کرم مو به ویژه برای موهای فرفری و بلند غیر قابل کنترل، که به راحتی در هم می پیچد، یک موهبت است. استفاده از کرم باعث تقویت موهای فر یا موج دار می شود بدون اینکه آنها را سنگین کند.

کرم مو یکی از محصولات مراقبت از مو است که حاوی انواع مواد طبیعی و روغن های مفید بوده و استفاده از آن باعث افزایش شادابی و طراوت موها می شود.

چگونه از این محصول استفاده کنیم؟

کرم های مو را می توان برای استفاده روزانه قبل و بعد از شامپو استفاده کرد.

اگر آن را قبل از شامپو استفاده می کنید، مانند هر روغن دیگری آن را به کار ببرید. این کرم ریشه ها را تقویت می کند، موها را حالت می دهد، از ریزش مو جلوگیری می کند و همچنین باعث رشد مو می شود.

  1. مقداری کرم (به اندازه نخود) را در کف دست خود بریزید و با انگشتان خود مستقیماً روی موها بمالید.
  2. یک یا دو دقیقه به آرامی ماساژ دهید و قبل از شستشو حداقل 30 دقیقه کرم را روی موهای خود بگذارید.

اگر بعد از شامپو از کرم مو استفاده می‌ کنید، پس از خشک کردن موهای خیس، از کرم مو استفاده کنید. مقداری کرم روی کف دست خود بریزید و آن را روی موهای مرطوب بمالید. تمام موها را به طور یکنواخت بپوشانید و به دلخواه با نوک انگشتان حالت دهید، و اگر موهای شما مجعد است آن را برس بکشید تا ظاهر صاف و یکدستی داشته باشد.

چگونه از این محصول استفاده کنیم؟

کاربرد کرم مو برای ماساژ سر چیست؟

سعی کنید قبل از حمام از کرم مو به عنوان ماسک مو استفاده کنید. پس از ماساژ نرم روی ریشه و مو، کلاه دوش بگذارید و سر را با حوله گرم بپوشانید. نگه داشتن آن به مدت 40 تا 50 دقیقه به مواد مغذی اجازه می دهد تا به عمق پوست سر نفوذ کنند و موها را به وضوح شاداب کنند. برای حالت دادن بیشتر و مدیریت موخوره خشن، کرم را می توان بعد از حمام نیز استفاده کرد.

در کرم موها به دنبال چه چیزی باشیم؟

کرم‌ های مو، ژل‌ ها و موم‌ های معمولی می ‌توانند موهای نرم و درخشانی را ارائه دهند، اما محصولات حاوی مواد شیمیایی فقط فواید کوتاه ‌مدتی دارند. آنها به آرامی به سلامت مو و پوست سر شما آسیب می رسانند. به همین دلیل معمولا توصیه می شود مواد تشکیل دهنده را با دقت بخوانید. آنچه در مو و پوست سر شما مورد استفاده قرار می گیرد، راهی به بدن شما پیدا می کند.

بهترین کرم مو در ایجاد ترکیبی عالی با مواد غنی که بافت و استحکام را بهبود می بخشد و به فیکس کردن مو کمک می کند. برای بازگرداندن نرمی، درخشندگی و کنترل پذیری موهای خشک شده و موخوره، باید کرم مو حاوی اسانس رزماری امتحان کنید.

روغن شاهدانه: منبع غنی از امگا 3 و 6، اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی است. همچنین منبع عالی پروتئین و سرشار از آنتی اکسیدان است. موها را عمیقا آبرسانی می کند و باعث شادابی می شود.

روغن آرگان: سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها، به عنوان یک حالت دهنده ایده آل مو برای درمان موهای وز و موخوره دار عمل می کند. از تاثیرات اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های هوا نیز جلوگیری می کند.

در کرم موها به دنبال چه چیزی باشیم؟

روغن جوجوبا: به دلیل خواص ضد التهابی، بازسازی کننده، آرام بخش و نرم کننده به عنوان یک نرم کننده طبیعی پوست استفاده می شود. رشد مو را تحریک می کند. در مقاله دیگر ما خواص روغن جوجوبا برای مو و پوست را بخوانید.

موم زنبور عسل: یک مرطوب کننده طبیعی با خواص ضد حساسیت و ضد التهابی است که آن را به یک ماده مفید تبدیل می کند.

اسانس رزماری: اثر تسکین دهنده، پاک کننده و تحریک کننده مو و پوست سر شما را دارد. فولیکول های مو را تقویت می کند و با نفوذ در لایه های عمیق تر پوست، گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد.

روغن نعناع: منتول موجود در اسانس نعناع یک گشادکننده عروق است و از این رو جریان خون را بهبود می بخشد. رایحه مطبوع و خواص میکروبی آن را به یک ماده جامد تبدیل کرده است.

کرم مو با انواع اسانس ها و رغن ها در بازار موجود است که هر یک خواص ویژه ای دارند. به طور مثال، روغن نعناع موجود در کرم مو باعث افزایش گردش خون و تحریک رشد موها می شود.

 

حتما بخوانید:هر آنچه در مورد پروتئین تراپی مو باید بدانید

مزایای استفاده از کرم مو چیست؟

کرم‌ ها و ماسک ‌های مو فواید مشابهی دارند، زیرا هر دو برای تغذیه و مرطوب کردن مو طراحی شده‌ اند و به حفظ آن ‌ها کمک می‌ کنند. با این حال، از آنجایی که کرم‌ های مو می ‌توانند در مو باقی بمانند، به صاف کردن پایه ‌ها و جلوگیری از ثابت ماندن آن در طول فرآیند حالت دادن یا در طول روز کمک می ‌کنند. مخصوصاً هنگام  مراقبت از موهای خود در فصل زمستان  – چیزی که همه ما هرازگاهی به آن نیاز داریم.

آنها همچنین می توانند کیفیت موهای مجعد طبیعی را افزایش دهند و کمک کنند تا آن حلقه ها درخشان و پر به نظر برسند. کرم ‌های مو فاقد پلیمرهای حالت دهنده هستند، بنابراین مانند موم و ژل مو خاصیت سفت ‌کنندگی ندارند. با این حال می ‌توانند به مبارزه با موخوره، مدیریت مو و جلوگیری از استاتیک شدن آن کمک کنند، و آن را نرم و ابریشمی نگه می ‌دارند.

مزایای استفاده از کرم مو چیست؟

مضرات کرم مو چیست؟

کرم مو به دلیل داشتن روغن های طبیعی و مفید، اگر به مقدار معین و از برندهای شناخته شده استفاده شود، معمولا عوارض جدی را به دنبال ندارد. کرم مو را باید به ساقه و با فاصله دو تا سه سانتی متری از ریشه مو بزنید. اگر این محصول را روی ریشه مو قرار دهید، باعث چرب شدن و بسته شدن منافذ باز پوست سر می شود. به همین دلیل راه برای تنفس و رشد مو بسته می شود. پس اگر نحوه استفاده صحیح از این محصول را رعایت کنید و همچنین برندهای شناخته شده را خریداری و مصرف کنید، عوارضی متوجه حال شما نخواهد شد.

کرم آبرسان موها چه ویژگی هایی دارد؟

هیدراتاسیون روزانه برای موهای سالم ضروری است و در حالی که این عمل به خودی خود مهم است، محصولاتی که برای استفاده انتخاب می کنید نیز مهم هستند. اما تصمیم گیری اینکه کدام محصول برای آبرسانی به موهای شما بهتر است گیج کننده می باشد. کرم مو به دلیل داشتن مرطوب کننده ها و روغن های طبیعی، کمک زیادی به هیدراتاسیون شدن موها و افزایش درخشندگی آن می کند.

مرطوب ‌کننده نیز یک کرم مبتنی بر آب بوده، اما معمولاً در مقایسه با نرم ‌کننده‌ ها غلیظ ‌تر است. آنها ممکن است به شکل کره یا کرم باشند و به شما کمک می کنند تا رطوبت موهای خود را هنگام خشک شدن حفظ کنید. مرطوب‌ کننده‌ های مو حاوی مولکول‌ های آب دوست هستند که آب را به سمت تارهای مو جذب می‌ کنند، رطوبت را در موهایتان نگه می ‌دارند و سطح آب موهایتان را متعادل می ‌کنند. و عوامل آبگریز که به حفظ رطوبت در موهای شما کمک می کنند. توصیه می ‌کنیم هفته ‌ای یکی دو بار روی موهای مرطوب از مرطوب ‌کننده‌ ها استفاده کنید تا بین دو شستشو، موهایتان را هیدراته نگه دارید.

چگونه بفهمم باید از مرطوب کننده مو استفاده کنم؟

ما به همه توصیه می کنیم یک مرطوب کننده به رژیم موهای خود اضافه کنند. با این حال، از آنجایی که آنها غنی تر و خامه ای تر هستند، ما آنها را برای کسانی که دارای موهای با تخلخل بالا و/یا فرهای نوع 3 یا 4 هستند توصیه می کنیم. موی با تخلخل بالا آب را به خوبی جذب می کند، اما به سرعت آن را نیز از دست می دهد. به طور مشابه، فرهای نوع 3 و 4 نسبت به موهای موج دار یا صاف به رطوبت بیشتری نیاز دارند.

ضخامت کرم مو، مولکول‌ های آب را برای مدت طولانی ‌تری نسبت به همتایان آبکی نازک ‌ترشان در تار مو قفل می ‌کند. کرم مو مرطوب کننده برای حفظ تعادل رطوبت موهای شما در طول هفته عالی عمل کرده و حالت دادن روزانه را قابل کنترل تر می کند. آنها همچنین در کمک به مدیریت و حفظ سبک استایل مو بسیار خوب عمل می کنند.

در اینجا نحوه استفاده از مرطوب کننده مو آورده شده است:

  1. در قسمت‌هایی، مقدار زیادی مرطوب‌ کننده را روی موهای مرطوب از ریشه تا انتها بمالید.
  2. برای توزیع یکنواخت به آرامی شانه کنید. آن راآبکشی نکنید.

کرم مو برای همه افراد به ویژه افرادی که موهای فرفری یا وز دارند مناسب است. این محصول را می توان قبل و بعد از حمام کردن روی ساقه موها ماساژ داد تا جذب آن شود.

حتما بخوانید:در مورد پی آر پی مو و تاثیر آن برای مو 

برخی تعاریف و تفاوت با محصولات مشابه

در این بخش به ذکر تفاوت کرم مو با محصولات دیگر و اصطلاحات رایج در این زمینه می پردازیم.

کرم کراتین موها

کرم کراتین موها

کرم کراتین مو محصولی است که برای صاف و خوش حالت شدن موها کاربرد دارد. این محصول با گرفتن وز و فریز مو، موهایی یکدست و ابریشمی به شما تحویل می دهد و نوعی کراتینه مو خانگی است.

کرم مو مردانه

کرم مو مردانه دارای فرمولاسیون غنی و کاملی است که هم برای ریش و هم برای موها مورد استفاده قرار می گیرد. برای بهترین نتیجه، بعد از شستشوی موها و ریش، مقداری از کرم مو مردانه را روی این نواحی قرار دهید. کرم مو مردانه حاوی روغن های ضروری است که برای آرایش و حالت دهی روزانه به موها و ریش بهترین کاربرد را دارد.

کرم ژل مو چیست؟

ژل مو یکی دیگر از محصولات استایل کردن مو است که استفاده از آن باعث فیکس شدن مدل مو می شود. کافی است مقداری ژل مو را روی موهای نم دار بمالید و در جهتی که تمایل دارید، حالت دهید. تا زمانی که موها را شستشو ندهید، حالت مو به همان شکل باقی خواهد ماند.

کرم بوتاکس مو

اگر پیگیر روش های نوین درمان و احیاء موهای آسیب دیده بوده باشید، احتمالا با نام بوتاکس مو آشنایی دارید. این روش باعث صاف و احیاء شدن موها می شود. معمولا افرادی که موهای فر یا وز دارند از این روش استقبال می کنند. کرم بوتاکس مو نیز دارای خواص مشابه است و مصرف آن باعث از بین بردن هر گونه وز مو می شود. به همین دلیل همیشه موهایی صاف و خوش حالت خواهید داشت.

نتیجه گیری

کرم مو هیدراتاسیون را افزایش می دهد و در عین حال وز موها را کنترل می کند. کرم مو انواع مختلفی دارد که هر کدام برای یک نوع خاصی از مو مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به دلیل داشتن انواع روغن و مواد طبیعی، نقش بسزایی در تغذیه و آبرسانی مو دارد.

پرسش و پاسخ های رایج

در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات درباره کرم مو چیست پاسخ دهیم.


کاربرد کرم مو چیست؟

کرم مو باعث نرم و درخشان شدن مو می شود. این محصول با داشتن انواع روغن طبیعی و مواد تقویت و مغذی کننده، باعث آبرسانی و درخشندگی موها می شود. همچنین وز مو را از بین می برد.

بهترین برند کرم مو چیست؟

برندهای مختلف داخلی و خارجی وجود دارند که بهترین کرم مو را روانه بازار می کنند. از جمله این برندها می توان به پنتن، پرایم، لورآل، لافارر، شوارتزکف، بِرکِلی و … اشاره کرد.

عوارض استفاده از کرم مو چیست؟

کرم مو حاوی مواد طبیعی و انواع روغن مفید است که به خودی خود آسیبی به موها وارد نمی کند. اما اگر این محصول را به کف سر بمالید، باعث چرب به نظر رسیدن موها می شود و همچنین راه تنفسی پوست سر را نیز می بندد. به همین دلیل توصیه می شود این محصول را به فاصله دو تا سه سانتی از ریشه مو مصرف کنید.

آیا کرم های مو محلول در آب هستند؟

بله، به راحتی با آب قابل شستشو هستند. مانند نرم کننده مو کمی چسبناک به نظر می رسد، اما می توان آن را با آب شستشو داد.

 

منبع

satliva