موم عربی چیست

چند وقتی است که موم عربی برای اپیلاسیون موهای زائد، طرفداران زیادی پیدا کرده و روز به روز مراکز زیبایی بیشتری این نوع خدمات را ارائه می دهند. اما همیشه هم لازم نیست برای موم انداختن به این مراکز مراجعه کنید و خودتان به راحتی می توانید در خانه موم عربی درست کنید. اگر شما هم نمی دانید موم عربی چیست، چه خواصی دارد، چطور ساخته و استفاده می شود، این مقاله برای شماست. تا انتها همراه ما باشید.

موم عربی چیست؟

موم عربی روشی برای از بین بردن موهای زائد است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ بیش از همه به این دلیل که از مواد طبیعی تشکیل شده و در مقایسه با دیگر روش های اپیلاسیون، درد کمتری دارد. نام دیگری که برای این روش از بین بردن مو استفاده می شود، شکرک زدن است و نشان می دهد که شکر یکی از ترکیبات موم عربی است.

بسیاری بر این باورند که اولین بار از موم عربی در سال 1900 قبل از میلاد استفاده شد و حتی کسانی هستند که می گویند قدمت آن به زمان ملکه کلئوپاترا باز می گردد. اما خصوصیات و مزایای موم عربی چیست که تاکنون با استقبال زیادی مواجه شده است. در بخش بعد پاسخ این سوال را می خوانید.

مواد و ترکیبات

ویژگی ها و ترکیبات موم عربی چیست؟ رفع موهای زائد با موم عربی با ترکیبی از آب، شکر و آب لیمو انجام می شود و معمولا مواد دیگری مانند روغن های ضروری نیز دارد. در سوپرمارکت ها یا عطاری ها می توانید موم عربی آماده را تهیه کنید؛ اما حتما برچسب ترکیبات را به دقت مطالعه کنید. با این حال، اگر کمی وقت دارید، می توانید خودتان در خانه موم عربی بسازید که کار بسیار ساده و بهتر از همه ارزان تری است. در ادامه یاد می گیرید که طرز تهیه موم عربی چیست.

چگونه موم عربی درست کنیم؟

بزرگ ترین مزیت موم عربی خانگی این است که مواد تشکیل دهنده آن بسیار ارزان قیمت هستند. همچنین برای درست کردن این موم به هیتر نیازی نیست. در ساده ترین دستور ساخت موم عربی صرفا لازم است یک لیوان شکر، آب و آب نصف یک لیمو را تهیه کنید. بهتر است به جای شکر قهوه ای، از شکر سفید برای ساخت موم عربی استفاده کنید. دلیل آن چیست؟ اینکه مشاهده تغییر رنگ با شکر قهوه ای سخت است و از طرف دیگر خیلی سریع سفت می شود.

طرز تهیه موم عربی چیست

این سه ماده را با هم مخلوط کرده و در صورت دلخواه مقداری عسل به آن اضافه کنید که خاصیت نرم کنندگی فوق العاده ای برای پوست تازه اپیلاسیون شده دارد. این مخلوط را روی حرارت ملایم حرارت دهید تا خمیر غلیظ و طلایی رنگی شبیه عسل یا کارامل به دست آید. سپس اجازه دهید ماده خنک شود و دمای آن باید به حدود 35 تا 36 درجه سانتی گراد برسد تا پوست نسوزد. اگر عجله دارید، برای سریع تر خنک شدن موم، چند دقیقه ظرف موم را در یک کاسه آب با دمای اتاق قرار دهید. بافت موم عربی نه باید خیلی شل و مایع و نه زیاد سفت باشد؛ در غیر این صورت استفاده از آن و از طرف دیگر جدا کردن موم از پوست دشوار خواهد بود.

چگونه از موم عربی استفاده کنیم؟

اما روش استفاده از موم عربی چیست؟ قبل از استفاده از موم عربی باید پوست خود را آماده کنید. توصیه می کنیم که ناحیه مورد نظر را با یک صابون طبیعی و همچنین لایه ‌برداری ملایم بشویید و پاکسازی کنید. در واقع ناحیه ای که می خواهید روی آن موم عربی بیاندازید، باید تمیز و عاری از لوسیون و روغن باشد. اگر پوست چربی دارید، می توانید چربی اضافی را با دستمال مرطوب بدن یا روغن فندق افسون گر پاک کنید.

اگر آفتاب سوختگی یا زخم های باز و تحریک شده ای دارید، از وکس کردن آن نواحی خودداری کنید. همچنین، باید حداقل شش روز قبل از موم عربی انداختن، مصرف داروهای خوراکی یا موضعی برای درمان آکنه مانند انواع رتینوئیدها را متوقف کنید. توجه داشته باشید که برای اثربخشی بیشتر، بهتر است طول موهای زائد حداقل 6 میلی متر باشید. اما روش استفاده از موم عربی چیست؟

برای استفاده از موم عربی، نیازی به پارچه نیست و صرفا کافی است موم عربی را در جهت رشد مو با چوب بستنی یا با انگشتان خود بمالید. اگر از موم مقداری اضافی باقی ماند، آن را در ظرف پلاستیکی در دمای اتاق نگهداری کنید. توجه داشته باشید که برای برداشتن موم، از قانون طلایی اپیلاسیون پیروی کنید: ورقه موم را در جهت مخالف رشد موها بکَنید. معمولا تا 28 روز بعد، موهای زائد رشد نخواهند کرد.

چگونه موم عربی استفاده کنیم؟

مراقبت های بعد از اپیلاسیون

اینکه موم عربی ملایم تر بوده و برای پوست ضرر کمتری دارد، به این معنی نیست که بعد از آن به توجه و مراقبت از پوست نیازی نخواهید داشت. پس مراقبت های بعد از انداختن موم عربی چیست؟ پس از برداشتن موم، باقی مانده موم را با روغن تمیزکننده موم یا آب گرم و حوله پاک کنید. همچنین می توانید یک تا دو روز پس از موم انداختن، به طور مرتب از کرم ضدعفونی کننده استفاده کنید.

استفاده از ژل آلوئه ورا مرغوب و ارگانیک به شما این امکان را می دهد که پوست را مرطوب و شاداب نگه دارید. همچنین توصیه می کنیم از روغن آرگان هم استفاده کنید. این روغن مغذی، به پوست شما استحکام می بخشد. روغن نارگیل هم پوست را تسکین بخشیده و اثر اسیدیته آبلیمو روی پوست را کاهش می دهد.

اگر موهای زائد ناحیه بیکینی یا زیربغل خود را موم عربی انداختید، تا چند روز بعد از ورزش کردن یا حمام‌ آب گرم خودداری کنید؛ این نواحی ممکن است به گرما حساس باشند.

مزایای موم عربی چیست؟

استفاده از موم عربی مزایای زیادی نسبت به موم کلاسیک دارد که در ادامه می خوانید مزایای موم عربی چیست.

اولا موم عربی به شما این امکان را می‌ دهد حتی کوتاه ‌ترین موها، یعنی موهای 1 تا 3 میلی ‌متری را بردارید، که معمولا این کار با اپیلاسیون سنتی تقریبا غیرممکن است. با موم عربی موهای زائد کاملا ریشه کن شده و احتمال اینکه از وسط کنده شوند، کمتر است. همچنین موهای زائد بعد از استفاده از موم عربی، بسیار نرم تر و بدون نوک تیز رشد می کنند؛ که این مشکل همیشه با تیغ زدن صورت و بدن اتفاق می افتد. علاوه بر این، احتمال اینکه بعد از موم عربی، موهای زیرپوستی رشد کند، بسیار کمتر می شود.

آیا می توان از موم عربی برای صورت استفاده کرد؟

مزیت دیگر موم عربی چیست؟ اینکه به نظر می رسد این موم بسیار ظریف تر عمل می کند، زیرا شکر موجود در آن می تواند بدون آسیب رساندن به پوست به موهای زائد بچسبد. به همین دلیل است که برای نواحی حساس تر مانند صورت و کشاله ران هم مناسب است.

همچنین موم عربی کمتر از دیگر روش های اپیلاسیون پوست را تحریک کرده و آلرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. می توان از موم عربی در دمای بسیار پایین تر از اپیلاسیون سنتی استفاده کرد، که خطر سوختگی را کاهش می دهد و مطمئنا مزیتی برای کسانی است که از رگ های واریسی رنج می برند. علاوه بر این، زمانی که حذف موهای زائد در تابستان انجام می شود، بسیار خوشایندتر و قابل تحمل تر است.

همانطور که قبلا گفته شد، اگر موم عربی در خانه تهیه شود، بسیار اقتصادی است و ترکیبات آن هم خواص بسیاری برای پوست دارد. لیمو سرشار از خواص ضد عفونی کننده بوده و عسل یک اثر ضد باکتریایی طبیعی دارد که برای پوست هایی که به راحتی قرمز و تحریک می شوند، عالی است.

اپیلاسیون بدن

معایب موم عربی چیست؟

با توجه به آنچه قبلا در پاسخ به موم عربی چیست گفته شد، به نظر می رسد رفع موهای زائد با موم عربی مزایای بیشتری نسبت به روش اپیلاسیون با موم های سنتی دارد. با این حال، کسانی هستند که معتقدند این نوع موم، اثربخشی چندانی ندارد و نتایج مشابه روش کلاسیک را تضمین نمی کند.

علاوه بر این، موارد خاصی وجود دارد که موم عربی توصیه نمی شود. برای مثال زمانی که پوست تحریک شده یا ملتهب است و یا بعد از آن در معرض نور خورشید خواهید بود، نباید از موم عربی استفاده کنید.

همچنین براساس برخی افراد ادعا کرده اند که مدت زمان عدم رشد موها بسیار محدودتر است و موها بعد از موم عربی، بسیار سریع تر رشد می کنند. با این حال، در نظر داشته باشید که جنس پوست و موهای افراد متفاوت است و همه تجربه یکسانی از روش های مشابه ندارند. بنابراین توصیه می کنیم این روش را امتحان کنید و نظر خود را به ما بگویید!

سخن پایانی

در این مقاله آموختید موم عربی چیست و چه مزایا و معایبی دارد. به طور خلاصه موم عربی یک روش اپیلاسیون کاملا طبیعی است که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین فواید موم عربی، لایه برداری و آبرسانی پوست است که معمولا اپیلاسیون یا اصلاح این خصوصیات را ندارد. در عوض اصلاح موهای زائد با تیغ یا حتی بند انداختن، می‌ تواند منجر به رشد سریع تر موهای زبرتر شود. شکر موها را از ریشه می کَند و حتی رشد موها را کاهش می دهد. اگر تجربه ای درباره استفاده از موم عربی داشته اید و یا سوالی در این باره دارید، خوشحال می شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی مجله زیبایی میس و مستر باشیم. در این بخش بنویسید از نظر شما مزایا و معایب موم عربی چیست و شما چه روش اپیلاسیونی را ترجیح می دهید؟

منابع

topladywomen

byrdie