اولاپلکس تراپی

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی باشید، که مدام موهایشان را رنگ یا دکلره می کنند، بی شک با شکنندگی و آسیب موهایتان هم دست و پنجه نرم می کنید. آیا تاکنون نام اولاپلکس تراپی به گوشتان خورده است؟

اولاپلکس تراپی یکی از روش هایی است که به بازسازی موها کمک می کند و موهایی را که در اثر رنگ، دکلره و… آسیب دیده اند، صاف، درخشنده و مستحکم می کند. ما در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر قصد داریم به مزایای شگفت انگیز اولاپلکس تراپی مو اشاره کنیم و طریقه استفاده از آن را هم یادآور شویم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

اگر می خواهید سلامت موهای خود را در برابر آسیب ‌های مواد شیمیایی حفظ کنید و موهای شکننده خود را ترمیم کنید، بهتر است از اولاپلکس تراپی استفاده کنید.

اولاپلکس تراپی چیست؟

در ابتدای مطلب و پیش از هر چیزی به پاسخ این پرسش می پردازیم که اولاپلکس چیست.

اولاپلکس ماده ای است که توسط فردی به نام دین کریستال شناخته شد. این ماده شگفت انگیز قادر است، از داخل تارهای مو عبور کرده و پیوندهای دی سولفیدی شکسته شده مو را ترمیم کند. اولاپلکس را می توان بزرگ ترین و بهترین تغییر دهنده رنگ مو نامید که با اتصال مجدد پیوندهای گوگردی دی سولفید، موها را نیز ترمیم می کند.

انواع اولاپلکس

حال که دریافتید اولاپلکس چیست، لازم است بدانید که اولاپلکس پنج نوع دارد که ۲ نوع آن در آرایشگاه و ۳ نوع آن در منزل قابل استفاده است. در ادامه قصد داریم به معرفی پنج شماره اولاپلکس (N1 تا N5) بپردازیم.

انواع اولاپلکس

اولاپلکس N1:

اولین نوع اولاپلکس شماره N1 است که غلیظ ترین و قوی ترین نوع آن بوده و از آن برای انجام اولاپلکس تراپی در آرایشگاه ها جهت تقویت موهای آسیب دیده به هنگام دکلره کردن استفاده می شود. این نوع اولاپلکس به خوبی با رنگ و دکلره مخلوط می شود و تاثیر زیادی در تقویت موها دارد.

اولاپلکس N2:

دومین نوع اولاپلکس که N2 نام دارد، زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که رنگ و دکلره را از موها شسته اید. در چنین مواقعی باید اوپلاکس N2 را مانند یک ماسک مو به مدت ۱۵ تا 20 دقیقه روی موهایتان بگذارید و از نتیجه آن لذت ببرید.

اگرچه استفاده از اولاپلکس می تواند روند رنگ گرفتن موها را کند کرده و یا روشن شدگی موها را به تاخیر بیاندازد، اما استفاده از اولاپلکس موهای آسیب دیده را ترمیم و تقویت می کند.

اولاپلکس N3:

سومین نوع اولاپلکس، N3 نام دارد و با توجه به غلظت ۱۲ درصدی که دارد، استفاده از آن به مهارت خاصی نیاز ندارد. بنابراین به راحتی می توان در منزل و بدون صرف وقت و هزینه در سالن های آرایشی از خواص آن بهره برد. بهترین زمان استفاده از آن، قبل از زدن شامپو و نرم کننده است. به این ترتیب که 1 تا 3 قاشق چای خوری برای نم دار کردن موها بزنید و آنها را به طور مساوی شانه کنید. 10تا 30 دقیقه بگذارید روی موها بماند و سپس موهایتان را بشویید.

اولاپلکس N4:

اولاپلکس N4 یکی دیگر از انواع اولاپلکس است که از آن به عنوان شامپو تقویت کننده مو هم یاد می شود. اولاپلکس N4 غلظت ده درصدی دارد و به همین دلیل نمی توان آن را یک اولاپلکس حرفه ای نامید. اما به خوبی می توانید از آن برای آب رسانی، افزایش قدرت موها در هر بار شستشو به عنوان جایگزین شامپوهای معمولی خود استفاده کنید.

اولاپلکس N5:

آخرین نوع اولاپلکس، شماره N5 آن است که به عنوان تثبیت و تقویت کننده مو شناخته می شود. این نوع اولاپلکس از آن جایی که حاوی مواد مغذی آمینو اسیدی و فاقد سیلیکون است، به همراه شماره ۴ آن نرم کننده و تقویت کننده خوبی برای موهای آسیب دیده و زبر به شمار می رود.

به طور خلاصه زمانی که موها در اثر مواد دکلره، ریباندینگ، حرارت زیاد در براشینگ و … آسیب می بیند، مبحث اولاپلکس تراپی مطرح می شود. در این روش مواد اولاپلکس با اصلاح پیوندهای دی سولفید، شکستگی تارهای مو را به طور کامل برطرف می کنند و موهایی سالم، یک دست و درخشنده را به ارمغان می آورند.

انواع اولاپلکس تراپی

مزایای اولاپلکس تراپی مو چیست؟

اولاپلکس تراپی روشی متداول برای صافی، درخشندگی، استحکام و سلامت موهاست. در ادامه به موارد بیشتری از فواید اولاپلکس تراپی برای مو اشاره می ‌‌کنیم.

فاقد چربی

یکی از بهترین مزایای اولاپلکس تراپی این است که برای تولید اولاپلکس هیچ گونه چربی به کار نرفته است. به این ترتیب در اولاپلکس تراپی نه تنها موها چرب نمی شود، بلکه این ماده در حفظ رطوبت و ترمیم و بازسازی موهای خشک و وز شده شما و همچنین پیوندهای حیاتی در موهای مرده شما نقش اساسی را ایفا می کند.

بهبود آسیب دیدگی موها

اگر بخواهیم بهترین فواید اولاپلکس تراپی را معرفی کنیم، با جرات می توان به نقشی که این محصول در بهبود آسیب دیدگی های ناشی از رنگ، دکلره و… دارد، اشاره کنیم. همانطور که در بخش ابتدایی مطلب و در تعریف اولاپلکس تراپی اشاره شد، مواد اولاپلکس به خوبی می توانند، به داخل تارهای مو نفوذ کنند و پیوندهای دی دی سولفید را مجدد اتصال دهد و آسیب هایی مانند شکستگی مو را از بین ببرد.

محکم تر کردن ریشه مو

دیگر فایده ای که اولاپلکس تراپی برای موها دارد این است که به خوبی می تواند، باعث محکم تر شدن ریشه موها شود. همانطور که می دانید، با انجام کارهایی مانند فر دائم ریشه موها ضعیف می شوند. بنابراین در چنین مواقعی با استفاده از مواد اولاپلکس خیلی راحت می توان هم موهای فری داشت و هم از ضعیف شدن ریشه های مو جلوگیری کرد.

استفاده در رنگ مو

یکی از بهترین مزایایی که اولاپلکس تراپی دارد و به دنبال آن هم طرفداران زیادی پیدا کرده، این است که از آن به همراه رنگ مو هم می توان استفاده کرد. بنابراین با استفاده از این روش به راحتی و بدون هیچ نگرانی بابت آسیب دیدن موهایتان می توانید موها را رنگ و دکلره کنید. مواد اولاپلکس از موها در روند رنگ کردن محافظت کرده و از آسیب بیشتر جلوگیری می کند.

مزایای اولاپلکس تراپی

نرمی و لطافت موها

تا اینجای کار متوجه شدیم که اولاپلکس تراپی روشی برای ترمیم آسیب دیدگی موهاست. اما این روش نه تنها موهای شما را قوی تر می کند، بلکه نرمی و لطافت را هم برای موهایتان به ارمغان می آورد.

براق شدن موها

آخرین مزیتی که قصد داریم در این مطلب برای اولاپلکس تراپی معرفی کنیم، کمک به براق شدن موهاست. موهای شما اگر به هر دلیلی براقیت خود را از دست داده باشند و حالت کدر داشته باشند، با این روش درمانی خیلی خوب می تواند براقیت خود را یک بار دیگر به دست می آورد.

طریقه انجام اولاپلکس تراپی

حال که با فواید اولاپلکس تراپی برای مو آشنا شدید، برای این که بتوانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید، کافی است نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. طریقه استفاده از این روش به شما کمک خواهد کرد تا در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. در ادامه به آموزش این شیوه خواهیم پرداخت.

مرحله اول اولاپلکس تراپی

در ابتدا و پیش از هر کاری باید موهایتان را با شامپو قلیایی شستشو دهید. نکته ای که باید در این مرحله و در هنگام شستن موهایتان رعایت کنید، این است که به هیچ عنوان حق استفاده از هر گونه ماسک و نرم کننده ای برای موهایتان ندارید.

مرحله دوم اولاپلکس تراپی

حال باید موهایتان را با حوله خشک کنید، به گونه ای که مقداری رطوبت آن باقی بماند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از حرارت سشوار برای خشک کردن موهایتان کمک بگیرید. موها در این مرحله باید به طور طبیعی و با حوله خشک شوند.

مرحله سوم اولاپلکس تراپی

زمانی که حدود 20 درصد از رطوبت موهایتان باقی است، اولاپکس شماره 1 را بردارید و مقدار 15 میل از آن را با 85 میلی لیتر آب مقطر مخلوط کنید. سپس مواد را روی موهایتان اسپری کنید. پس از آن برای آن که مواد به خوبی جذب مو شود، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه موهایتان را ماساژ دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید از اولاپلکس شماره 2 استفاده کنید و مانند مرحله قبل برای جذب بهتر به مدت 20 دقیقه موهایتان را ماساژ دهید. این مرحله یکی از طولانی ترین مراحل اولاپلکس تراپی است، چرا که در آن باید کلاه رنگ را روی موهایتان بکشید و به آن یک الی دو ساعت فرصت دهید، تا مواد تاثیر خودش را بگذارد.

مرحله پنجم و پایانی

در آخرین مرحله باید موهایتان را با شامپو و نرم کننده شستشو دهید و آبکشی نمایید. پس از آن خیلی زود متوجه تغییری که مواد اولاپلکس روی موهایتان به وجود آورده خواهید شد. مواد اولاپلکس حتی موهای فر و وز و خشک و آسیب دیده را به حد قابل ملاحظه ای درمان می کند.

نکات مهم در اولاپلکس تراپی

در آخرین قسمت از این مقاله لازم است برخی نکات مهم را درباره اولاپلکس یادآوری کنیم.

  • یک باور اشتباهی که در مورد اولاپلکس تراپی در میان مردم رایج شده این است كه برخی فكر می كنند كراتينه همانند اولاپلكس است‌؛ در صورتی که این دو مسئله به هیچ عنوان شبيه هم نيستند. در اولاپلکس تراپی حالت مو اصلا تغییر نمی کند و موی شما لخت نمی شود. اولاپلکس فقط موی شما را احیا می کند و حتی می تواند، آسيب های ناشی از كراتينه مو را نيز از بين ببرد و مقاومت مو را افزايش دهد.
  • مواد اولاپلکس با انواع مو سازگار است. بنابراین اگر موهای چربی دارید، باید بدانید که مواد اولاپلکس بر خلاف تصور عوام به هیچ عنوان روغن ندارند و موجب چرب و سنگین شدن موها نمی شوند. اگر موهای بسیار متخلخل و خشکی هم دارید، به راحتی می توانید از اولاپلکس تراپی برای سلامت و زیبایی موهایتان استفاده کنید. این مواد به خوبی می توانند رطوبت مورد نیاز مو را تامین کنند و ساختار مو را اصلاح نمایند. اگر شما هم موهای خشک و حساسی دارید، موقع رنگ کردن موها می توانید مواد اولاپلکس را به رنگ و اکسیدان اضافه کنید تا مانع خشکی مو شود.
  • اثر اولاپلکس تراپی دائمی است. چرا که پیوند های از هم گسسته موی آسیب دیده را برقرار می کند؛ مگر این که با استفاده از رنگ و یا دکلره مجدد موی خود را در معرض آسیب قرار دهید.
  • ترکیب مواد با پودر دکلره باعث می شود تا مواد دکلره به موها آسیب کمتری برساند.
  • استفاده از مواد اولاپلکس در مرحله رنگ و دکلره باعث می شود موها زمان بیشتری طول بکشد تا تغییر رنگ دهند و رنگ روشنی به خود بگیرند. البته با این وجود باز هم این تضمین وجود دارد که موها با مواد اولاپلکس هم به روشن ترین پایه برسد.
  • در اولاپلکس تراپی این تضمین وجود دارد که شکستگی تارهای مو به طور کامل برطرف می شود.
  • افرادی که دائما فر کردن مو را انجام می ‌دهند، برای قوی تر کردن ریشه موی خود به این روش نیز نیاز دارند. اولاپلکس تراپی باعث محکم تر شدن ریشه مو می شود؛ بدون این که فرها صاف شوند.
  • در برخی موارد نیاز به اولاپلکس تراپی نیست. اگر موهایتان را زیاد رنگ نکرده اید و آسیب ندیده است، استفاده از اولاپلکس موجب هدر رفتن زمان و پول می شود.
  • دقت داشته باشید که بیش از حد نباید از این روش استفاده کنید. زیرا امکان دارد ریشه مو را با مشکل مواجه سازد.

مزایای olaplex

کلام اخر

در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر با اولاپلکس تراپی آشنا شدید. اکنون به راحتی و با کمک این روش می توانید موهایتان را رنگ یا دکلره کنید، بدون آن که هیچ گونه نگرانی از بابت خراب شدن و آسیب دیدن موهایتان داشته باشید. در پایان تقاضامندیم، چنانچه هر گونه تجربه یا سوالی در خصوص اولاپلکس تراپی دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول پیرامون اولاپلکس تراپی

در ادامه این بخش به دو مورد از رایج ترین سوالات در خصوص اولاپلکس تراپی پاسخ خواهیم داد.


اولاپلکس تراپی چیست؟

اولاپلکس تراپی یک روش درمانی مخصوص مو است که هم در خانه و هم در سالن های آرایشی انجام می شود. مهم ترین هدف استفاده از این روش درمانی ترمیم مو و جلوگیری از آسیب دیدگی مخصوصاً در جلسات رنگ مو است. در این مطلب مفصلا راجع به این مسئله توضیح داده شده است.

معایب استفاده از اولاپلکس تراپی مو چیست ؟

اولاپلکس تراپی در کنار مزایای بی شماری که دارد، بی عیب هم نیست. مهم ترین عیبی که به این روش درمانی وارد می شود، این است که مدت زمان رنگ گرفتن و روشن شدن مو را طولانی‌ تر می ‌‎کند و استفاده بیش از حد از آن هم می ‌تواند رنگ‌ پذیری مو را کاهش دهد. ضمن آن که اولاپلکس تراپی، روش ارزانی نیست. اگر این روش را در سالن آرایشی انجام دهید، هزینه بیشتری هم خواهد داشت.