اگر علاقمند به لاک زدن به ناخن‌هایتان هستید و کلکسیونی از لاک‌های رنگارنگ با ویژگی‌های منحصربفرد دارید، گاهی لازم است که از یک لاک جدید استفاده کنید. توصیه می‌کنیم تجربه استفاده از لاک شبرنگی را از دست ندهید و ببینید که چه تغییری در ناخن‌هایتان ایجاد می‌کند. درخشش ناخن‌ها با لاک شبرنگ به همان اندازه هیجان انگیز و جذاب است، که از لاک‌های همیشه ترند مثل لاک قرمز استفاده می‌کنید.

در این مقاله به شما می‌گوییم که لاک شبرنگ چیست ، کدام لاک را بهتر است انتخاب کنید و چگونه با این لاک ها روی ناخن‌هایتان طرح بزنید. همچنین یاد می‌گیریم که چگونه لاک شبرنگ بسازیم!

لاک شبرنگ چیست؟

لاک شبرنگ یکی از انواع لاک ناخن است. این محصول آرایش ناخن‌ها از جمله محبوب‌ترین محصولات لاک ناخن به شمار می‌رود. این نوع لاک ها حاوی پیگمنت‌های درخشان است و زمانی که روی ناخن اعمال می‌شود، در شب درخشان و نورانی دیده خواهد شد. شما می‌توانید لاک شبرنگ را به صورت آماده در غالب رنگ‌های اصلی همچون لاک شب رنگ مشکی یا سفید از بازار تهیه کنید.

اگر طرفدار لاک‌های شاد و پرادعا همچون لاک شبرنگ بنفش یا لاک شبرنگ صورتی هستید و به سختی می‌توانید در فروشگاه چنین چیزی را پیدا کنید، بهتر است خودتان دست به کار شوید. برای ساخت لاک شبرنگ می‌توانید از ترکیب پودر شبرنگ و برق ناخن استفاده کنید. می‌توانید به جای برق ناخن از بیس ناخن استفاده کنید، اما نتیجه ترکیب برق ناخن با پودرهای مخصوص درخشان‌تر خواهد بود.

لاک شبرنگ چیست؟

چگونه لاک شبرنگ بسازیم و بزنیم؟

اغلب بانوان و دختران ترجیح می‌دهند که وقت زیادی صرف نکنند و در بازار محصولات آرایشی سراغ انواع لاک بروند. اما اگر در بازار موفق نشدید لاک مورد علاقه‌تان را پیدا کنید، نگران نباشید. در ادامه یک تکنیک ساخت لاک شبرنگ آموزش می‌دهیم.

برای ساخت این نوع لاک مواد و ابزار زیر را آماده کنید:

  • برق ناخن: می‌توانید بجای برق ناخن از لاک بی‌رنگ یا بیس ناخن هم استفاده کنید. اما نتیجه کار با برق ناخن بهتر خواهد بود.
  • پودر شبرنگ: این پودر را می‌توانید در بازار تحت عنوان glow stick پیدا کنید. براساس رنگی که مدنظرتان است، پودر شبرنگ تهیه کنید. مثلاً اگر می‌خواهید لاک شبرنگ سفید ترکیبی با قرمز داشته باشید، لازم است پودر قرمز و سفید تهیه کنید.
  • ساچمه یا بلبرینگ: ساچمه با بلبرینگ، گلوله‌های فلزی اختیاری هستند. مجبور نیستید از آن استفاده کنید، اما اگر باشد بهتر است و نتیجه کار و در نهایت لاک شما فوق‌العاده زیباتر خواهد شد.

چگونه لاک شبرنگ بسازیم و بزنیم؟

برای تهیه این نوع لاک به ترتیب مراحل زیر را اجرا کنید:

برق ناخن، پودر شبرنگ با رنگ دلخواه و ساچمه فلزی را داخل یک شیشه بریزید و به خوبی ظرف لاک را تکان دهید تا ترکیبی یک دست بدست بیاید. اگر پودر شما رنگی نیست می‌توانید از لاک‌های رنگی استفاده کنید. در این روش بعنوان مثال اگر لاک شبرنگ سبز دوست دارید، به ترکیب اولیه لاک سبز اضافه کنید.

دقت کنید که بهترین کار برای تهیه یک لاک با کیفیت استفاده از پودر شبرنگ رنگی است. اضافه کردن لاک رنگی به ترکیبات اصلی که گفتیم سبب می‌شود شفافیت و براقیت لاک شما کاهش پیدا کند.

حالا که لاک شبرنگ مورد نظرتان را ساختید، برای زدن آن روی ناخن بهتر است از لاک سفید شروع کنید. ابتدا لاک سفید ساده را یک دور روی ناخن‌هایتان بکشید. سپس لاک تهیه شده را یک دور روی آن بکشید. صبر کنید لایه اول خشک شود و بعد لاک شبرنگ را بزنید. مجدداً صبر کنید لایه دوم خشک شود، سپس یکبار دیگر لایه‌ای از لاک تهیه شده را روی ناخن‌ها بکشید.

طرز استفاده از لاک شبرنگ

این لاک شبرنگ با تاریک شدن هوا یا قرار گرفتن در محیط با نور کم، نوری طبیعی و جذاب منتشر می‌کند. همچنین درخشندگی این لاک شبیه به لاک‌هایی است که در بازار محصولات آرایشی عرضه می‌شوند.

آیا این تنها راه درخشش دست‌ها در یک شب خاص است؟ خیر. هنوز هم راه‌ها و تکنیک‌هایی بلد هستیم که می‌خواهیم آن‌ها را هم یادتان بدهیم. اگر دوست دارید بفهمید که چگونه می‌توانید در شب نیز ناخن‌هایی درخشان داشته باشید، توصیه می‌کنیم چند تکنیک زیر را هم مطالعه کنید و ترفندهای بیشتری درمورد تهیه این نوع لاک بیاموزید.

لاکهای شبرنگ

طرز استفاده از لاک شبرنگ آماده

لاک ناخن شبرنگ بخرید. خیلی از لاک‌های ناخن تحت عنوان اینکه می‌توانند با وارد شدن به تاریکی درخشان شوند، عرضه خواهند شد. این لاک هارا می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم آرایش و داروخانه‌ها تهیه کنید. اگر در این محیط‌ها چنین چیزی پیدا نکردید سراغ فروشگاه‌های آنلاین بروید، چون آن‌ها همیشه هر چیزی برای فروش دارند.

برای استفاده از لاک های آماده، ابتدا یک لایه از لاک ناخن معمولی را روی ناخن‌هایتان بکشید. بهترین پایه لاک شبرنگ لاک ناخن بدون رنگ، بیس ناخن، برق ناخن و لاک رنگ سفید است. سپس شیشه حاوی لاک را خوب تکان دهید تا ترکیبات آن به خوبی با یکدیگر تلفیق شوند. عجله نکنید باید یک کار دیگر هم انجام دهید!

لاک ناخن شبرنگ را بعد از تکان دادن 30 ثانیه جلوی منبع نور بگذارید. سپس آن را روی ناخن‌ها بکشید. می‌توانید در فاصله‌ای که هنوز لاک رقیق است روی آن نقاشی یا طراحی کنید. سپس می‌توانید یک دور دیگر از لاک را روی آن استفاده کنید. برحسب سلیقه‌تان می‌توانید از چند لاک شب رنگ که با یکدیگر همخوانی دارند استفاده کنید.

مثلاً می‌توانید با لاک شبرنگ مشکی و سبز و آبی یک منظره ساحلی خلق کنید. اگر طراحی‌تان خوب است می‌توانید از قلم‌ موهای مخصوص طراحی استفاده کنید و چند عدد درخت هم به این منظره اضافه کنید.

لاک دوم و سوم را نیز به دلخواه روی ناخن‌هایتان بزنید. رنگ ناخن‌هایتان در طول روز مانند هر طرح و رنگ ناخن معمولی دیگری است، اما به محض اینکه در تاریکی قرار بگیرید، حسابی درخشش آن چشم‌هایتان را خیره خواهد کرد.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید با الگوبرداری از همین تکنیک ناخن‌های پایتان را هم لاک بزنید و از درخشش آن‌ها در تاریکی لذت ببرید.

طرز استفاده از لاک شبرنگ آماده

استفاده از تکنیک آمبره برای طراحی ناخن با لاک شبرنگ

برای افزایش خلاقیت و افزایش زیبایی لاک شبرنگ توصیه می‌کنیم چند لاک را تلفیق و زدن لاک دو رنگ را امتحان کنید. با کمک گرفتن از تکنیک آمبره می‌توانید چنین طرحی ایجاد کنید. مثلاً ابتدا لاک صورتی را روی ناخن‌ها بزنید. پس از خشک شدن این لایه با استفاده از ابر تمیز مقداری لاک قرمز را به شکل ضربه‌ای روی بخش بالایی ناخن‌هایتان بزنید. سپس صبر کنید تا کاملاً خشک شوند.

چگونه لاک را درخشان تر کنیم؟

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای درخشان‌تر کردن لاک ناخن و یا شب رنگ کردن آن این است که در مقابل نور قرار بگیرد. قرار دادن پولیش یا لاک ناخن براق در برابر نور سبب فعال شدن پولیش می‌شود و در تاریکی درخشش آن چندین برابر خواهد بود. همچنین می‌توانید ناخن‌های دست و پا را لاک بزنید و بعد ناخن‌ها را در معرض نور قرار دهید.

بعد از اینکه لاک مورد نظرتان را زدید از یک منبع نوری استفاده کنید. اگر به ناخن کار مراجعه کنید او اینکار را خود به خود انجام می‌دهد، اما در منزل می‌توانید از لامپ‌های با نور سفید جهت اجرای این تکنیک استفاده کنید.

جالب است بدانید که درخشش لاک‌های براق و شبرنگ معمولاً حدود 30 تا 45 دقیقه دوام خواهد داشت. اما مجدداً وقتی ناخن‌ها را در معرض منبع نوری قرار دهید شارژ شده و در تاریکی درخشان می‌شود. شما می‌توانید از نورهای ضعیف مانند نور شب و نور تلفن همراه نیز برای شارژ لاک شب رنگ استفاده کنید. کافیست چند ثانیه ناخن‌ها را در برابر نور تلفن همراه یا چراغ قوه آن نگه دارید و تاثیرش را ببینید.

استفاده از تکنیک آمبره برای طراحی ناخن با لاک شبرنگ

از نور سیاه استفاده کنید

در صورتی که به منبع نور ماوراء بنفش دسترسی دارید از آن بهره ببرید. برای استفاده از منبع نور سیاه باید به این صورت عمل کنید:

لاک شبرنگ را زیر نور خوب تکان دهید و بعد نگه دارید. سپس لایه‌ای از آن روی ناخن‌ها بکشید و صبر کنید تا خشک شود. در این فاصله ناخن‌ها را در برابر نور نگهدارید تا شارژ شود و در تاریکی نور منتشر کند.

مدل های لاک شبرنگ جدید

لاک شبرنگ

لاک شبرنگ

لاک شبرنگ

لاک شبرنگ

لاک شبرنگ

لاک شبرنگ

منبع

wikihow